Translate

söndag 14 juni 2009

Life is hard

Två veckor utan Roma har passerat och det är så himla tråkigt. Ljuspunkterna nu är väl att Confederations Cup startade idag (Sensi, ring Torres!!) och imorgon kliver världens bästa världsmästare in i turneringen mot USA (vad är oddsen på att De Rossi kör en armbåge igen?). Dessutom börjar ju U21 EM i dagarna och Italien är ju med även här. Tur det. Däremot är det alldeles för dåligt att jag själv måste jobba under dagarna som turneringen pågår och då har jag inte möjligheten att åka ner till Helsingborg för att se på Sverige-Italien. Hade gärna utbytt ett och annat ord med Marco Motta annars. Jag ska jobba för Ericsson under Volvo Ocean Race och vilket himla pucko bestämde att det skulle vara samtidigt som U21 EM? Åh, suck vad typiskt. Annars hade jag bokat biljett för länge sen. Dubbelt suck är det för att inga matcher spelas i Stockholm. Hade Stockholm fått finbesök av Italien hade jag sprungit runt på stan dygnet runt.

Men Roma då. Vad händer med oss egentligen? Man läser nya saker och nya namn varje dag men inget gör mig klokare direkt. Pavlyuchenko, Trez, Sheva, Huntelaar, Delvecchio...Nästan så man blir yr. Man kanske ska ta en Romapaus under mercato? Nej. Aldrig. Paus från Roma kan man aldrig ta även om varje sommar-mercato är bland det jobbigaste som finns.

A presto.

Inga kommentarer: