Translate

söndag 24 maj 2009

Ett stort tack till...

...Arthur för dagens mest överraskande insats

...Motta för att du alltid är så go

...Cassetti för att du inte var ett offensivt vapen, för Milan

...Mexes för att du var väggen själv (som vanligt mot Milan)

...Juan för att du kunde spela och gör vår backlinje så stabil

...Riise för ditt välförtjänta mål och allt annat

...Diamoutene för att man inte saknade Juan så värst när han gick av

...Pizarro för att du petade så bra vid båda frisparksmålen 

...Brighi för att du är snyggare än Beckham

...Taddei för att du var bättre än vanligt

...Filipe för att du inte var dålig

...Vucinic för att du var så godhjärtad och lät någon annan vara Milandödare

...Menez för att du gör det perfektaste inhoppet

...TOTTI för att du var så jävla bäst och avgjorde

...Spalletti för din coachning

...De Rossi för att du förtjänar ett tack även fast du inte var med

...Cassano och Plasmati för att ni sätter två baljor på Udine vs Palermo

...Maldini för hela din karriär

...Roma för att ni är Roma

9 kommentarer:

Groyt sa...

Hallå där, Julia! Ville bara säga att jag läser din blogg som är galet bra! Har blivit lite av en vardagsrutin för mej att tända datan och läsa lite nytt och kul om det vackra lag från den eviga staden. Skönt att det finns såna som Julia i vårt avlånga land :)

btw, du är mkt mkt söt och det är jag som är Groyt på forumet! hihi :)

Julia sa...

Hej Groyt! Åh tack så mycket, vad kul! Blir så glad när du säger sådär och att du uppskattar bloggen, jätteroligt :D


Hihi tackar så mycket :)

Groyt sa...

Skönt att höra :D
Jag har faktiskt en tjänst att be dej om; i skrivande stund håller jag på med ett historiaarbete om just Roma som jag måste skriva klart ikväll. Så hade du kunnat/orkat/velat/bla/bla hjälpa mej genom att länka någon/några bra sidor om Roma? Det kan vara allt från legenderna i Roma, Romas uppkomst, utveckling.. Vad som helst! Om du orkar såklart (a) hihih

Lovisa sa...

Jag gillade Brighis frisyr idag :) Och han är snyggare än Beckham alla dar i veckan!

Julia sa...

En sida jag tycker är jättebra är http://www.asromaultras.org/. Där kan man hitta mycket, bland annat om Romas historia och olika bandiere som funnits. Den är både på italienska och engelska. Sen finns lär det nog finnas en del på wikipedia också skulle jag tro! Lycka till med arbetet

Julia sa...

Lovisa/

Jag med, haha. Tyckte han såg riktigt stilig ut! Det är han absolut, speciellt med lite längre hår som han har nu. Mycket vackert ;)

Anonym sa...

"Mexes som vanligt kung mot Milan"

Ursäkta, om jag inte missminner mig så var det grande Pato som, likt ett expresståg, svischade förbi Mexés tämligen enkelt??

Dock hoppas jag och tror att han är sugen på en nu utmaning och det i rödsvart nästa år. Trevlig blogg att läsa fortsätt så, Forza Milan!

Anonym sa...

Menade givetvis förra mötet i januari, då Pato gjorde 2 mål....

Julia sa...

Haha jo det har du verkligen rätt i och ska jag vara riktigt ärlig så hade jag totalt glömt bort det tills någon påminde mig om det för några dagar sen. Då var han givetvis inte så kunglig som vanligt ;)

Dock hoppas och tror jag inte på samma sak som du önskar dig. Han stannar i huvudstaden ska du se!

Grazie ma forza Roma :D