Translate

onsdag 13 maj 2009

Mi manchi

Är det någon som har koll på när vår Romaälskling Alberto Aquilani var på plan sist? Jag har, det var den 11 mars. Med andra ord så var hans straffspark mot Arsenals det senaste framträdande i Roma. Längesen, nästan så man glömt att vi har honom. Tänk vilka nyförvärv vi får till nästa säsong: Aquilani, Cicinho och Juan. Toppenbra!

Men det var alltså Aquilani jag skulle nämna. Han har nu vart i Amsterdam och opererat sig i vad jag tror är den högra fotleden. Och operationen gick tydligen alldeles utmärkt, tur de. Så inom de närmaste dagarna ska Aquilani börja sin rehabiliteringsträning och han kommer komma tillbaka inom 3 månader (hade han haft Tottis läkkött så hade han vart tillbaka inom en månad). Woho, ett påsignat nytt kontrakt nu bara Aqui och nästa säsong kommer bli din. 

4 kommentarer:

Osito sa...

Bara att hålla tummarna för att aqui får va skadefri!

Julia sa...

Det hoppas vi verkligen på!

Anonym sa...

Jag vill verkligen ha tillbaka cicinho. Han e bättre än va många tror. Eller??

Julia sa...

Jag vill också ha tillbaka Cicinho, absolut. Han spelade upp sig rejält och jag gillar honom jättemycket. Sen är frågan vem av honom och Motta som ska spela från start. Jag föredrar den sistnämnda i startelvan och då blir det ju bänken för Cicinho men det kan ju vara bra för Motta att vila emellanåt också...