Translate

tisdag 5 maj 2009

Home sweet Rome

Jaha, då var ALLT roliga slut och man är tillbaka i Sverige. Några dagar i paradiset är över och jag är åter i verkligheten. Det känns verkligen jobbigt att vara här i Stockholm igen för vi hade några riktigt underbara dagar i världens bästa Rom. Idag när vi satt på bussen till flygplatsen så tog det verkligen emot. Jag hade ungefär samma magkänsla som dagen efter Arsenal-matchen. Det är skit att vara hemma, jag vill tillbaka. Sen var kanske matchen mot Chievo den bästa men ja, att se Roma är en upplevelse i sig ändå, oavsett resultat och spel. 
Resan var hur som helst grym med helt fantastiskt väder. Sol varje dag, hela tiden och på våra 5 dagar kanske det regnade totalt 10 minuter. Jag ska lägga in lite bilder senare så får ni se lite :)

2 kommentarer:

#12 sa...

Ciao Julia. Jag var också i Rom och hade igen några underbara dagar i världens vackraste stad. Men var tråkigt det var på Olimpico, när curvan surade. Ingen stämning. Skit också, så många underbara minnen man har från den stadion. Nu var det bara :(
Vad tyckte du?
Det kändes så att jag var nog den enda som sjöng Vendettis vackra "Roma, Roma, Roma".
Men trots allt längtar jag redan tillbaka dit :)

- H * sa...

- låter underbart !