Translate

fredag 8 maj 2009

Punktform är jättebra

• Angelini är det nya ägarryktet och det låter ju ganska bra. Han är italienare, romanista och rik vilket gör det hela mycket intressant. Låt han köpa 50% till att börja med säger jag och sen kan vi se. Med tanke på att han faktiskt hejar på Roma så vet han ju vad Roma är för lag och jag tror inte han skulle vilja förändra alldeles för mycket. Skulle kännas mycket bättre att sälja till honom än till tyskarna. Men man vet aldrig...

• Stackars de små Primavera pojkarna (eller små och små, dom är i min ålder). Äntligen lite Romaframgång tänkte jag innan match men det är verkligen inte vårt år iår på något plan alls.

• Det verkar som att Vucinic och Totti kommer spela tillsammans från start på söndag. Första gången på tre månader!

• Idag har jag tänkt i Italien-anda precis hela dagen av någon okänd anledning:

- Jag var nära på att bli överkörd av en bil för jag tänkte i Rom-banor och bara gick ut i vägen i tron om att bilen skulle stanna.

- Jag skickade sms till mamma på italienska

- När min kompis ringde mig när jag satt på tåget så sa jag att jag snart var vid Termini, när jag egentligen menade centralen.

- Just nu gör jag hundra olika test på facebook, på italienska.

- När pappa frågade vad jag ville äta svarade jag Roma. (jag tror inte att jag hörde vad han sa)

4 kommentarer:

- H * sa...

- haha grazie för rättelsen!

Julia sa...

Prego!

Osito sa...

Haha, så klockrent Julia:D alltid lika roligt att läsa din blogg:)

P.S vem vet, man kanske springer på dig en vacker dag iom att jag bor i samma stad:)

Julia sa...

Haha tackar tackar :)


Jamen det gör du säkert någon dag ska du se, förr eller senare, hehe!