Translate

lördag 30 maj 2009

Torino, De Rossi och Eros Ramazzotti

• Lite fakta inför morgondagens match: 
Vi har mött Torino 133 gånger och statistiken är på vår sida. 51 gulröda segrar, 44 för Torino och 38 stycken har slutat oavgjort. Vi leder även målstatistiken med 180 gjorda mål jämfört med Torino som nätat 168 gånger.

• De Rossi gjorde sitt allra första mål i Serie A mot Torino. Den 10 maj 2003. Imorgon hoppas jag det är dags för en eller två 30-meters-rökare igen samt några supersmöriga assist. 

• Matchen eftersänds på Canal+ 17:15 imorgon

• Jag tittade just klart på Atlético-Almeria i spanska ligans sista omgång och insåg att imorgon tar även Serie A slut. Hur överlever man?

• Idag läste jag att Eros Ramazzotti kommer till Stockholm och gör en konsert här den 12 november i höst!! Bästa nyheten idag med tanke på att jag är en riktig sucker för hans musik sen många år tillbaka. Hurra säger jag bara. Äntligen för som jag väntat. Frågan är dock vem jag ska gå med eftersom jag inte känner någon som har en sådan bra musiksmak som jag har. Några frivilliga :D?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men hur går det ihop. Eros håller ju på Juve?!

/Marco

Julia sa...

Jag vet, tyvärr. Men det spelar absolut ingen roll i detta fall, han är bäst :)