Translate

söndag 24 maj 2009

You had a bad day... (eller säsong)

Förlåt men idag är jag pessimist. Som så många gånger förr den här säsongen. Jag vet inte alltid vad det beror på. Idag kanske det är på grund av vädret. Eller att De Rossi inte är med. Eller att Maldini gör sin sista hemmamatch. Eller som flera gånger tidigare, att jag är rädd att bli besviken och tror därför på sämsta möjliga utgång. Idag säger mitt pessimistiska-jag att det blir 4-1 till Milan. För att nummer ett: vi har släppt in fyra mål någon gång i varje stormatch (Lazio, Inter, Juventus, Fiorentina) men inte mot Milan så det kanske är dags nu? Och nummer två: det är gamle GRANDE Paolo Maldinis sista hemmamatch. Med tanke på hans historia så vore det väl konstigt om han inte vann sin avskedsmatch?

Sen så har den här säsongen varit mer eller mindre skit. Visst har vi glimtat till lite då och då men vi har aldrig haft den här höga och jämna nivån som vi blivit så bortskämda med på senare år. Att man är pessimistisk kanske inte är så konstigt egentligen. Säsongen 08/09 har verkligen inte varit riktigt mitt år när det gäller fotboll och mina lag. Roma vet ni alla, Southampton åker ur Coca Cola-league (ja jag hejade på dom när jag var typ 12-13 år) och Djurgår'n ska vi inte ens prata om. Dom kommer åka ur så det ryker om det, men jag orkar inte bry mig längre. Atlético Madrid har visserligen gjort en bra avslutning på säsongen och ser ut att komma fyra men även dom kan mycket mer. Så ja, nästa år kräver jag upprättelse från alla annars avgår jag och börjar heja på Barcelona, Inter, United och Elfsborg. 




(ja det sista var ett skämt om någon mot all förmodan skulle undgått ironin)

2 kommentarer:

christer sa...

Oj då... Idag är du inte så positiv.

Men efter första halvlek ser de ganska bra ut ändå... hoppas de fortsätter bara.

Julia sa...

Hehe nopp var verkligen inte positiv. Men jag tackar Roma hemskt mycket för att jag hade så fel i mina onda vibbar innan :D Grazie grazie grazie!