Translate

fredag 1 januari 2010

Il primo gennaio duemiladieci

Första blogginlägget för detta år. För detta årtioende till och med. Spännande, lite stort sådär. Inte för att det känns någon skillnad mellan idag och igår, men ändå. 2010 är här för att stanna.

Så ja, vad skriver man nu. I årtioendets första inlägg. Jag skulle ju kunna nämna att Luca Toni varit på Trigoria idag och att han ska träna imorgon. Ja, det är Luca Toni-dagar här på bloggen men det kan aldrig bli för mycket av den varan. Jag är så glad över hans Romaankomst så jag springer runt och sjunger på hans egna låt dagarna i ända. Nu har jag till och med ställt in mitt mobilalarm på den låten så jag varje morgon vaknar till "FRITTI, SCAMPI, ET CHIANTI, CALAMARI. LUCA SEI PER ME, NUMERO UNO...". En perfekt start på dagen.

Men tillbaka till det nya året. Tvåtusentio. Ett år jag tror kan bli roligt. Eller rättare sagt, det kommer bli roligt. Om 74 dagar åker jag till Rom på en enkelbiljett. Vad kan bli bättre än så?

Inga kommentarer: