Translate

tisdag 26 januari 2010

Målmissar-masters!

Efter matchen slår jag också ett slag för bokstaven M.

Målmissar!

Herregud grabbar, hur kan man missa så mycket? Hur är det möjligt? Jag hoppas att resten av veckan ägnas åt avslutsövningar! För det här var inte bra, haha. Tillslut satt jag nästan och skratta samtidigt som jag tackade Gud för De Rossi. Tur att EN kunde pricka målmaskorna EN gång i alla fall. Vi borde vunnit med 10-0, om inte mer. Hade Luca Toni vart med och fått alla Okakas chanser hade han gjort sju mål ikväll. Minst. Skärpning va!

Förutom att vi bara gjorde ett mål så var det en lätt match. Doni rörde bollen ungefär två gånger, vi hade bergis 70% i bollinnehav och Catania var lamare än lamast. Jag var inte orolig en enda gång och det hör inte till vanligheten.


Tillslut kan vi väl alla bara komma överens om att Motta måste få spela istället för Cassetti. Han kanske inte gjorde sin bästa match idag men han är bättre både defensivt och offensivt. Dessutom springer han så himlahimla snyggt (det har ni väl noterat?) så bara det borde ge honom en plats i startelvan!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Tycker Motta bevisade igår att förra säsongen enbart var en fluga. Antigen det eller så är han i sjukt dålig form just nu. De gånger han spelat i år har han varit ännu sämre än Casseti på alla plan.

Anonym sa...

Ursäkta för dumma frågar men vad betyder "Quanto sei bella Roma" och "Daje Roma"?

Il Romanista sa...

Synd att jag inte kunde se denna match, var iväg på annat. Men skönt att vi gick vann och gick vidare!