Translate

fredag 22 januari 2010

Stormatch på G

Åh jag längtar så mycket efter matchen. Inte för att jag är bergsäker på att vi ska vinna (utan det är snarare tvärtom) men den här säsongen har jag haft sådana extra Romacravings. Imorse vaknade jag upp i tron om att det var lördag och förbannade mig sen när jag märkte att det bara var fredag.

Hur som helst. Imorgon jobbar jag till klockan åtta, vilket betyder att jag brukar komma hem klockan nio. Det beror lite på hur snabbt jag går från tåget. Idag övade jag på att gå hem. Det gav resultat. Istället för att gå på 20 minuter så gick jag på 16. Bara så att ni vet. Imorgon kan jag nog tjäna ytterligare en minut om jag har tur med medvind.

Truppen imorgon ser bra ut. Eller nej vad snackar jag om. Den ser ju fantastisk ut! Jag blir lyrisk bara jag ser i convocati-listan. Men än ska vi inte börja fira. Visserligen har väl Juventus samma formkurva som Lazio för tillfället men det hade Milan med när vi mötte dem och se bara hur de gick där.

Sen hoppas jag att många är revanschsugna (det känns som jag pratar om revansch i var och vartannat inlägg numera). Ranieri borde vara görsugen på att slå sitt gamla lag och när vann vi senast mot Juventus egentligen? Jag minns inte alls så jag måste fuska och kolla upp det....

....ja! Det var den 8 februari 2004 då det var Cassanoshow och vi vann med 4-0. Tvåtusenfyra, det var ju år och dar sen! Nu är det verkligen dags för victorytime.

Slutligen, är det någon mer än mig som läst Tottis horoskop?
"Du trivs bäst i små sällskap. Du trivs som publik också, att iaktta är ibland mer lyckat än att delta".
Detta gör mig nästan orolig. Hoppas inte Ranieri har läst dagens Aftonbladet. När det gäller Tonis horoskop så stod det att "Sport kan roa" och det är ju i alla fall positivt!

1 kommentar:

Hugo sa...

Låter helt klart oroande med Tottis horoskop! Snack nu också om att han ska vilas i början.. Ack, ack. Det ska väl kunna gå vägen ändå :).

FORZA ROMA!