Translate

torsdag 19 mars 2009

Allt möjligt och lite annat

Förlåt för den dåliga uppdateringen här på bloggen men när alla mina lärare bestämmer sig för att ha inlämningar, redovisningar, läxor och prov samtidigt (och då läser jag ändå bara fyra ämnen) så blir det inte mycket tid över till annat än att plugga. Dessutom väntar en projektredovisning idag som är allt annat än rolig. 

Sådär, då vet ni hur det ligger till och så därför idag denna fina torsdagsmorgon så kan vi stapla upp lite punkter, det känns alltid bra!

• Jag är Roma tills jag dör. Igår vid middagsbordet (innan jag skulle iväg på rockstudentskiva) löd diskussionen mellan mig och min mamma såhär nämligen:
Jag: - Tänk om jag gillar den här stilen och blir hårdrockare. Byta livsstil helt liksom.
Mamma: - Då skulle du inte kunna heja på Roma
Jag: - Haha, då var det kört.

Roma per sempre! 

• En stor applåd måste jag ge till Danielinos pappa Alberto De Rossis primavera pojkar. Slog ut Juventus med 2-0 och nu väntar final för primavera! Mycket bra må jag säga och förhoppningsvis blir det en sporre för de lite större pojkarna på lördag!

• Allas älskling Alberto Aquilani vill stanna, hans agent säger åtminstone att "Alberto vuole rimanere a Roma". Nu väntar jag bara på att ett kontrakt blir påsignat och sen kan jag öppna champagneflaskan.

• Igår på italienskan i skolan lyssnade vi på "Roma Capoccia" (gissa vem som valde låt) och då längtade jag till Rom extra mycket. Men om 43 dagar...Då jävlar.

• 19 mars är inget datum att jubla över för vår del. För exakt ett år sedan förlorade vi nämligen mot Lazio med 3-2, en bitter förlust i derby della pace.

• "A te" videon med Roma som jag postat lite längre ner är ett riktigt mästerverk. Jag ser den alltid flera gånger varje dag. Filmfestivalen i Cannes nästa! 

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hallå jag är hårdrockare och älskar roma!!

Julia sa...

Haha ja det var ju bara bra :D men vi utgick från att jag skulle byta livsstil, värderingar etc... :p

Anonym sa...

- haha vad hände med att aquliani skulle skriva ett nytt kontrakt med roma efter arsenal matchen? gud vad sega de är !