Translate

fredag 20 mars 2009

Mansbrev

Ja jag har valt att kalla det för mansbrev för det är brev till männen i mitt liv (för tillfället åtminstone) ;)

Hej De Rossi! 
Herrejösses, vilken idol, vilken förebild. Jag beundrar allt hos dig och då menar jag verkligen allt. Hur gör du för att vara så bra som du är? Du är komplett och det går inte att hitta fel hos dig och tro mig jag försökte för någon dag sen då jag dödade tid när jag stog och väntade på bussen. Går det ens att ogilla dig? Känns som det är en teoretisk omöjlighet. Du saknas varje minut du inte är på plan.

Hej Loria! 
Jag vet att jag varit väldigt hård och gnällig mot dig men du har faktiskt inte inlett på ett lysande sätt à la Marco Motta. Men jag ska försöka bli bättre och jag hoppas du också blir det då. När man såg dig på bänken mot Arsenal, stöttande och peppande mot de andra spelarna så insåg man, eller jag i alla fall, att du faktiskt också är en Romaspelare och även om du kanske inte tillhör någon av mina favoriter så har du min respekt. Se det positivt, nu kan allt bara bli bättre!

Hej Totti! 
Att ens försöka börja tacka och hylla dig känns nästan löjligt. Vad jag än skriver och vad jag än säger så kommer du alltid vara så mycket större, bättre och vackrare. Det enda jag kan säga är att du är som en saga och jag är oerhört lycklig som får den stora äran att läsa sagan. Jag fasar bara för den dagen då jag kommit till sista sidan och ser slutet. Men fortfarande är det många fina kapitel kvar som vi kommer le åt.

Hej Vucinic! 
Ska jag vara riktigt ärlig så har jag inte varit ett särskilt stort fan av dig. Förrän nu. Först när du kom tyckte jag du värdelös. Du gjorde ett ynka mål och förmodligen gjorde du ingen människa lycklig. Sen förra säsongen ryckte du upp dig betydligt men då blev du mest än i mängden. I år älskar jag dig, du är så jävla grym!

Hej Mexes! 
Jag skulle kunna skriva en trilogi om varför du är så bäst men jag ska hålla mig extremt kortfattat. Allt du gör, det är så fantastiskt bra och tack för att du valde Roma. Du är världsbäst och tack för att du är så jävla snygg (ja sånt får man skriva också).

Hej Brighi! 
Från att ha varit nära Celtic i somras så har du nu blivit vår lagkapten och snart en man även i landslaget. Jag ställer mig upp och applåderar.

Hej Marco Motta! 
Alltid när jag pratar om dig så måste jag alltid säga både ditt för- och efternamn, det känns liksom så bra att säga så. Lika bra känns det att ha dig springandes på högerkanten för du är faktiskt rätt bra. Vilken entré du gjort. Förresten är vi samma stjärntecken så du kan ju slå en pling någon dag för vi oxar skulle garanterat ha roligt tillsammans, 0707-xxxxxx.

Fortsättning följer (eller?)
 

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag väntar med spänning på en fortsättning:) vem får nästa brev, Flygplanet?

Julia sa...

Det får bli en överraskning ;)

Anonym sa...

- SÅ BRA SKRIVET , VÄNTAR PÅ FORTSÄTTNINGEN ;D