Translate

måndag 2 mars 2009

Ibland blir stolt...

Ibland blir man allt imponerad av sina icke-Roma-frälsta-vänner. Igår så gick jag och min kompis förbi en man med Romamössa. Jag såg inte mössan men det gjorde min kompis och sa direkt: "Såg du Julia? Han hade en Romamössa på sig!". Jag trodde inte riktigt på henne för hur skulle hon känna igen det så snabbt. Men hon var dödssäker på sin sak så jag var ju såklart tvungen att gå tillbaka lite diskret för att se om hon hade rätt. Och givetvis hade hon det. När jag sedan kom tillbaka till min kompis så sken hon av stolthet och då blev jag också stolt och sa några berömmande ord! 

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det är härligt med sånt, önskar att mina vänner tänkte på samma sätt men nej. En utav dem har nyss varit i Rom och visade stolt upp sin nyinköpta Laziotröja idag, allt för att jävlas. Men jag ser det positivt, de engagerar sig ju ;)

Julia sa...

Stackars din kompis, vet inte vad han/hon ger sig in på ;p hehe