Translate

onsdag 4 mars 2009

Notte prima degli esami oggi


Idag på min italienska så började vi se en film med samma titel som rubriken lyder, Notte prima degli esami - oggi. Det är en andra film efter den första som heter Notte prima degli esami. Jag har första filmen här hemma och den är fantastiskt rolig och bra så jag har säkert sett den tusen gånger. Väldigt mycket roligt fotbollsprat + bra musik (ni måste höra Antonello Vendittis låt från filmen, så bra). Hur som helst, filmen vi började se idag var också väldigt bra. Den utspelar sig i Rom så Roma förekommer en hel del eftersom killarna är fotbollsgalningar. En killes rum var helt Romainspirerat med en Romadator (!!!) och stor pappersfigur föreställandes Totti. Jag tror jag log lite halvnöjt sådär för mig själv när ja såg det. 

I början av filmen spelade dem även match och fick då straff, men killen (nr 10) som fick lägga straffen missade för han sa att han skulle "faccio un cucchiaio". Han la också en cucchiaio men han gjorde en Totti à la Lecce, nämligen att målvakten stog kvar. Detta kan ni se på klippet här ovanför. Lite roligt faktiskt =)

Är det någon av er som sett den? Eller ännu bättre, någon som har filmen, vol 2, och är intresserad av att sälja den? För jag är grymt intresserad av att köpa den för jag kan knappt hålla mig till jag åker till Rom för att köpa den och att beställa på internet är alldeles för dyrt (drygt 600 kr). Så det är bara att höra av er om ni vill bli av med den:D. Och om ni inte sett någon av filmerna så rekommenderar jag dem varmt!

1 kommentar:

Anonym sa...

http://cgi.ebay.it/DVD-FILM-Notte-prima-degli-esami-2005_W0QQitemZ110355783320QQcmdZViewItemQQptZDVD_Cinema_Italiano?hash=item110355783320&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=72%3A1385|66%3A2|65%3A12|39%3A1|240%3A1318