Translate

måndag 23 mars 2009

Mansbrev del 2

Här har ni fortsättningen på mina brev till mina män...

Hej Baptista!
Du skiftar lika mycket som det svenska vädret gör för tillfället. Ena stunden kan du vara riktigt dålig och en synonym för felpass. Men sen kan du blixtra till och avgöra matchen. Tyvärr är de mindre bra stunderna fler än de bra stunderna och det vill vi alla ha ändring på. Jag vet att du kan och jag tror på dig. Men då måste du höja dig ytterligare så du håller en jämn och relativt hög nivå hela tiden. Bara ett litet tips från coachen sådära...

Hej Pizarro!
Relationen till dig kan jag likna med ett gammalt gift par. Jag kan fullkomligt hata dig när du försöker leka stjärna och håller i bollen alldeles för länge för att sedan tappa den till motståndarna. Då kan jag allt svära både en och två gånger åt dig. Men sen när du gör tvärtom. Behandlar bollen på ett omsorgsfullt sätt, dribblar lagom mycket och sedan slår den perfekt avgörande passningen, då är du min man. Då är det en njutning att se dig. 

Hej Taddei!
Du skulle bara veta hur mycket jag övat på att göra din aureliofint men det går inte. Jag kommer aldrig lära mig och nu har jag gett upp. Den är helt sjuk, så du borde göra den lite oftare. Du kanske inte är den snyggaste fotbollsvärlden har skådat men min pappa skulle bara bli glad om vi gifte oss för du är hans favorit i Roma så du är välkommen till vår familj. Annars så är du en riktig kämpare och du ger aldrig upp. Sen har du även det magiska Romanumret 11 också och bara det är respektfullt. 

Hej Menez!
Sluta lägg dig så ofta och du kommer bli Fenomenez med hela Romafamiljen. Du om någon har potential att bli stor så förstör inte för dig nu. Du är den enda som kan förstöra din framtid så stå upp och allt kommer bli grymt. Både för Roma och för dig för alla vi vet att du har det i dig.

Hej SuperDoni!
Du måste vara världens coolaste målvakt. Hur många gör SÅ HÄR egentligen? Visst sätter man hjärtat i halsgropen rätt ofta men du klarar alltid dina iskalla tricks. Jag förstår inte hur du gång på gång, match på match kan göra sådana fantomräddningar. Det känns så lugnt att ha dig längst bak. Men, en sak behöver du träna på och det är givetvis straffar. Jag skulle säkert kunna lära dig ett och annat för jag har till och med räddat en straff som målvakt för något år sedan (och innan dess hade jag gjort tre mål i matchen) och då ska det sägas att jag inte ens är målvakt utan forward. Så jag lär dig rädda straffar och du kan få lära mig några coola målvaktsbrassetrix!

Fortsättning följer förmodligen igen...

1 kommentar:

Anonym sa...

- härligt med fortsättning !