Translate

söndag 22 maj 2011

Finito!

Då var det slut. Säsongen är finito men tack och lov slutade den ändå med en fin seger. Bästa som hände under kvällen var dock inte våran seger utan att Udinese knep fjärdeplatsen mitt framför näsan på Lazio. Åååååh neeeej! Visserligen kom Lazio före oss i ligan (när fan hände det senast?) men det gör faktiskt inget. Vi har vunnit alla derbyn vi har kunnat vinna och vi kommer få spela Europa League tillsammans med Lazio. Sådeså!

Ja, våran match var det ju. En trevlig tillställning då hör och häpna alla våra anfallare gjorde mål! Vet inte om de inträffat någon gång i år men det var ju roligt i alla fall. Men det allra roligaste var att det här är första matchen som vi vann när Loria infunnit sig på banan! Jag har researchat det där ganska mycket och jag kan inte minnas någon gång vi vunnit i ligan då han varit på plan. En historisk match alltså och grattis Loria till dina första tre punti! Impressive. En annan impressive sak som inträffade under matchen var att vi hade så många romare på planen, det var bara De Rossi som saknades. Totti, Greco, Rosi, Caprari och Florenzi...not bad!

Totti var det ja. Denna underbara och fantastiska man. I och med målet idag så gick han därmed om Zlatte och Pato i skytteligan. Mycket viktigt! Han är aldrig slut, han kommer aldrig ta slut, våran älskade kapten! Vilken säsong han haft egentligen. 15 Serie A-mål, 9 assist (?), gått om Baggio på målgörarlistan och ligger nu på 5e plats av Serie As bästa målskyttar genom alla tider. Seriöst, vem fan vare som börja ryktet om att han var slut? Han som än gjorde det borde skämmas lika mycket som pastorn som sa att jorden skulle gå under igår.

Nu när allt är slut så känns allt så konstigt. Det är så tomt. Jag saknar redan Roma, jag saknar redan Rosella. Vad ska man göra nu? Jag vet inte. Det enda och sista jag kan göra nu är att tacka Roma. Trots att vi inte haft en bra säsong så är alla värda ett tack.
Grazie grazie grazie grazie grazie grazie Roma!

Inga kommentarer: