Translate

söndag 22 maj 2011

La fine

Det känns så speciellt inför kvällens match. Det är inte bara den sista för säsongen. Det är även den sista matchen av en lång era. Sensi-eran är nu förbi. Nu kommer vi gå in i något helt nytt och främmande och nya möjligheter och utmaningar väntar. Men det är förmodligen inte bara Sensi som säger bye bye ikväll utan förmodligen några till. Det här är vår sista match där Mexes fortfarande är en Romaspelare (även fast han inte kommer finnas med pga skadan) och det kan vara sista matchen för spelare som Menez, Vucinic och De Rossi. Förmodligen är dagens match även ett arrividerci till Montella. Det känns ledsamt, tråkigt och lite sorgligt men samtidigt spännande och viktigt. Amerikanerna kommer i grevens tid och kommer förhoppningsvis ta oss till nya höjder. Vem vet vad som händer, chi vivrà vedrà....

Det känns bra och skönt att säsongen tar slut ikväll men samtidigt vet jag att jag kommer längta ihjäl mig efter Roma redan nästa söndag. Roma-cravingsen blir allt tydligare och tydligare för varje år och jag undrar hur jag ska hantera denna sommar utan att se vårt fina Roma spela. Förhoppningsvis får vi ett roligt mercato istället!

Idag hoppas jag Roma ger allt för oss tifosi, speciellt dem på plats på Olimpico. Visst är CL-platsen redan borta men nu kan vi spela för äran. Vi måste åtminstone få ett fint avslut på säsongen. Samp är ute och har inget har spela för vilket i och för sig bara gör mig mer orolig. Vi kan som alla i världen redan vet aldrig spela mot sådana lag. Jaja, det är bara att hoppas på att Roma vaknat på rätt sida idag då. 20:45 it is!

Förresten, för två år sedan skrev jag en "årets blablabla"-lista där jag skrev om bland annat årets spelare, årets match, årets mål etc. Fick lust att göra en sådan igen men jag behöver HJÄLP MED KATEGORIER!!! Så vad vill ni se för något?! Kom igen nu, allihopa, hjälp mig nu. KOMMENTERA, jag vet att ni kan!!

6 kommentarer:

Ale sa...

Årets frilla måste du ha med. Ska fundera på fler, återkommer ;)

Anonym sa...

årets mål?
Årets match?
Årets floppmatch?
Årets spelare?
Årets transfer?
:)

Thomas sa...

Årets skägg.
Årets sämsta brasse.
Årets lataste montenegrin.
Årets onödigaste Burdisso-utvisning.
Årets vidrigaste rumän med förflutet i Roma.
Årets snyggaste nickmål av Mirko på inlägg från DDR.

Julia sa...

Braaabra! Fortsätt så här :D

gugl sa...

Årets Jerry Springer inte så mycket...
Årets målvakt (ingen vinner).
Årets straff (finns många kandidater).

Julia sa...

Hahaha, var tvungen att tänka till 2 gånger på Jerry Springer inte så ofta men när jag hajade alla bitar vart det väldigt kul ;D