Translate

tisdag 24 maj 2011

Quanto mi manca Roma!

Åh, jag saknar Rom så himla mycket. Jag har inte varit där på snart ett år, not good! Det är det som är så bajsigt med att plugga, man kan inte bara ta ledigt och strunta i en tenta/ett seminarie/en gruppuppgift bara för att man får Romlängtan. Dessutom så är man fattig som en uteliggare och har inte råd med allt man önskade. Finns det ingen miljonär där ute som vill sponsra mig? Di Benedetto, vart är du när man behöver dig som mest??? När nästa Romresa infinner sig vet jag inte än, jag kanske åker dit lite spontant i sommar om jag får lust. Annars blir det förhoppningsvis i höst. Jag kan knappt bärga mig, vill åka subito! Idag när det är pissväder ute och jag sitter inne och skriver en article-resume om Matching and Foreign Market Entry så känns längtan lite lite starkare....Jag får nostalgia mig i lite bilder så länge.
























2 kommentarer:

K sa...

Fina bilder! Men en fråga, vart ligger Tottimålningen? Du har säkert fått frågan 1000 gånger men jag skulle så gärna vilja veta då jag åker till Rom i mitten av juni.

Tack för en fin blogg!

Julia sa...

Tackar :)
Målningen finns på en liten gata som heter Via del Pozzuolo och ligger nära Via Cavour. Enklast är att kolla på Google Maps och försöka få sig en uppfattning :) Trevlig resa!