Translate

torsdag 26 januari 2012

Romapoker!

På tal om Romasaker som man (/jag) vill ha så har jag länge velat ha en Romakortlek och allra helst en man kan designa helt själv (förmodligen finns inte det). Om jag hade varit produktansvarig för Roma så hade jag definitivt sett till så att man hade kunnat få välja 13 valfria Romaspelare att ha tryckta på korten. Hur vackert vore då inte det? Tänk då när man sitter och spelar poker och ser ner på sina kort så tittar Totti, Osvaldo, Pjanic och Rosi tillbaka på en. Vore ju hur klockrent! Fast i och för sig så har jag redan ett dåligt pokerface och skulle jag nu sitta och spana in diverse Romaspelare så hade jag aldrig kunnat hålla mig för skratt. Nej, det är nog bättre om jag håller mig till traditionella pokersajter med vanliga kortlekar (som Totti) ifall jag vill lyckas. Visserligen vore den här kortleken inte helt fel direkt, ganska lagom sådär:

Inga kommentarer: