Translate

måndag 9 februari 2009

#11

Mina damer och herrar, det har blivit dags för lite inside-information om nummer 11, Rodrigo Ferrante Taddei!

Han kan dansa samba, konstigt vore väl annars

2003 kämpade han för sitt liv efter att ha skadats i en bilolycka. Hans lillebror Leonardo dog i olyckan och hans lagkamrat Pinga skadades också. 

Han är även italiensk medborgare vilket tillåter honom att spela för Italien men jag offentligt gått ut och sagt att han skulle aldrig kunna ta en plats i startelvan från en "Italien-född".

Han tycker om att åka bil med Mirko.

Han har sagt att när han har Romatröjan på sig så förändras han. För honom känns det som att han är född i Rom och som Romanista. Han hoppas få stanna så länge som möjligt i Roma.

Slutligen, så här sa Taddei efter rekord-derbyt: "Vi är mycket glada över de elva raka segrarna. Jag är dubbelt glad i och med att jag har nummer elva".
Efter det citatet undrar jag om han inte har logik som en elvaåring också?


Hm, det var lite svårare att hitta roligt om Taddei. Vet ni någon mer udda fakta om honom eller minns något citat. Skriv det i kommentarerna då :) !

2 kommentarer:

Anonym sa...

Han spelade väl 5- manna fotboll tills han var 17 år? Sen upptäckte scolari honom...

Anonym sa...

Så grymmt skönt upplägg:D Diggar Taddeis dans! Julia du borde få bloggpris=)