Translate

lördag 21 februari 2009

En match i skymundan

Imorgon möter vi Siena, visste ni det? Själv hade jag inte en susning om att matchen faktiskt går på lördagen förräns för några timmar sen. Var fullt inställd på att den skulle spelas på söndag klockan 15, som vanligt. Sådant där brukar jag annars ha full koll på men märkbart inte denna vecka. Anledningen är självklar, all min koncentration ligger längre fram...Mina tankar kommer imorgon klockan 18 inte vara på Stadio Olimpico utan mycket längre fram. Mitt fokus kommer ligga 3 dagar framåt, den 24 februari, Storbritannien, London, Emirates Stadium, Champions League åttondelsfinal, 20:45, Arsenal-Roma.

Imorgon kommer jag sitta framför tv:n när Roma spelar och tänka, "det här är bra inför Arsenal" och "det här kan vi absolut inte göra mot Arsenal". Jag kommer bli livrädd så fort någon av våra spelare blir fälld att han ska bli skadad och missa matchen. Lyckan vid en seger kommer inte alls sitta i lika länge för jag kommer direkt börja tänka på matchen mot Arsenal. Idag blev jag riktigt taggad inför den matchen men samtidigt fick jag en stor svart klump i magen. Jag blir livrädd så fort jag tänker på matchen...

Så det jag önskar imorgon är att våra spelare inte alls tänker som jag. Utan är fullt fokuserade på Siena för det är en extremt viktig match att vinna för att haka på. Skit i Arsenal imorgon, koppla bort alla dem tankarna och ge Siena en fet revansch för snedsteget förra helgen!

FORZA ROMA E DAMMI TRE PUNTI!

Inga kommentarer: