Translate

onsdag 11 februari 2009

En fråga om abstinens


Idag är det onsdag den 11 februari och jag är ledig från skolan. Idag är det exakt två månader kvar till Romderbyt. Idag är det även exakt 4 månader kvar till jag tar studenten (jippie!). Idag borde jag skriva en uppsats i svenska b men jag kan knappt koncentrera mig. Jag lyssnar Antonello Vendittis "Greatest hits" skiva, jag läser på kvitton jag nyss hittade från Rom, Venedig, Bologna och Florens, jag skummar igenom Tottis skämtbok, jag tittar i en bok om Italien jag fick av mina "Bolognaföräldrar", jag tittar på målen från helgen om och om igen, jag tittar på en dvd med Eros Ramazzotti live från Olimpico, jag läser gamla Romatidningar...

Som ni märker, för tillfället gör jag allt utom att plugga. Men jag längtar bort...Idag är Italienabstinensen lite större än vanligt. Tur att jag har Rom inbokat, om 79 dagar!

Nej nu tillbaka till pluggandet, svenskaärkul, svenskaärkul, svenskaärkul!

Inga kommentarer: