Translate

söndag 22 februari 2009

Come musica

Att åka tåg kan ofta vara riktigt segt och tråkigt. Man sitter med sin musik och vill isolera sig från omvärlden och räknar ner stationerna tills man är framme. Men idag, hör och häpna, när jag satt på tåget hem så kom jag på en rolig sak som underhöll mig hela vägen hem. Jag satt och bläddrade bland mina låtar som vanligt samtidigt som jag lyssnade på lite Gianna Nanina och då började jag genast tänka på Roma. Så bläddrade jag lite till bland musiken och kom på en rolig grej, tänk om jag skulle välja en av låtarna jag hade och para ihop den med en spelare. Nästan som en slags beskrivning om ni fattar. Anyway, voilà, här har ni resultatet och kom ihåg att jag bara fick välja låtar jag hade på mobilen och det är inte alltför många. Ha även i minnet att det bara är titeln som jag gått på och inte vad låten handlar om...

Panucci - Om du lämnade mig nu (Lars Winnerbäck)
Loria - Vaffanculo (Marco Massini)
Montella - Alla mia età ( Tiziano Ferro)
De Rossi - The man who can't be moved (The script)
Vucinic - Meravigliosa creatura (Gianna Nanina) 
Mexes - Ti amo veramente (Modà)
Motta - Something new (Escobar feat. Heather Nova)
Cicinho - Hot n' cold (Katy Perry)
Brighi - Favola - (Moda)
Spalletti - Poker face  (Lady Gaga)
Perrotta - Run (Leona Lewis)
Juan - Non parli mai (Biagio Antonacci)
Aquilani - Could it be forever (David Cassidy) 
Baptista - Giulio Cesare (Antonello Venditti) 
Totti - Sei parte di me (Zero Assoluto) 
Pizarro - Piccola stella senza il cielo (Ligabue)

Sen kom jag fram och hann inte kolla fler så fortsättning kanske följer... ;) Om ni vill att jag ska förklara något av mina val så gör jag det gärna, fråga på bara!

2 kommentarer:

Christine sa...

Hahah Julia, vart får du allt ifrån...helt underbart, låtarna stämmer ju riktigt bra också :D

Anonym sa...

Mycket bra beskrivning Julia haha men Loria e fortfarande Roma spelare så försök och va lite snäll med han