Translate

söndag 1 februari 2009

Uno per tutti, tutti per uno.

Just nu känns det väldigt tungt. Trots att vi faktiskt spelade med halva vårt ordinarie lag och trots att Pizarro gjorde sina två första mål för säsongen så är det inte mycket man kan le åt och ta med sig när klockan om någon timme slår om till måndag och ny vecka. 

Suck, syndabocken ja. Spalletti? Loria? Själv tycker jag det är sinnessjukt att skylla de två tappade poängen på Spalletti för att han byter in Loria. Spalletti är väl ingen spåman heller som kan se rakt in i framtiden? Ja, jag skyller det på Loria som så många andra. Jag skulle bra gärna kunna skriva ett hatiskt inlägg här riktat mot honom där jag utlöser all aggression jag har inom mig rakt på honom. Jag skulle kunna skriva att han är det värsta jag sett i Roma och att vi lika gärna kan ersätta honom med Zebina. 

Men det ska jag inte. Idag känns det lika bra att låta bli. Loria behöver inga mer utskällningar för idag och jag vet vad de flesta av er just nu känner gällande honom. Därför skippar jag allt hat för idag. Istället får vi glömma det här snedsteget och istället rikta blickarna framåt, mot nästa omgång. Mot Genoa!

Vi älskar trots allt Roma, i med och motgång!

Inga kommentarer: