Translate

söndag 15 februari 2009

En förlust i bagaget

Då var årets första förlust inkasserad och det var inte speciellt roligt direkt. Men för att försöka roas lite så har vi nu förlorat lika många matcher om Lazio vunnit under 2009. Okej, det piggade inte upp alls utan kändes som en parentes mest. Det var en tung förlust som kommer kännas hela veckan och imorgon kommer det bli en jobbig måndag. Tänk att man blir lika arg och besviken över en förlust som man blir glad och överlycklig över en seger. 

Jag missade matchen idag, och lika bra var väl det egentligen. Jag har den inspelad men vill inte se den. Har inte ens sett Atalantas mål än och vet inte om jag vill det heller...Det gör väl mig bara mer nere. När jag ska bearbeta en förlust så försöker jag bara glömma den som snabbt som möjligt. Jag undviker ofta att läsa om Roma i tidningen eller på internet. Då är det bara jobbigt att prata om eller bara tänka på det. Vissa är ju tvärtom, måste se dem insläppta målen gång på gång och analysera in i minsta detalj över vad som gick fel. Sådant skulle göra mig sjuk.
Så vill ni läsa om matchen är inte stället ni ska vara på för tillfället, beklagar om jag gör er besvikna.

Även om man nu vill sjunka genom marken och halvt dö så är det nu vi ska fortsätta att ha huvudet högt och stå rak i ryggen i väntan på nästa uppgift. Om en vecka tar vi emot Siena på Olimpico och jag brinner redan av revanschlusta. Siena får det inte roligt nästa vecka... 

Inga kommentarer: